Logo van De Akker

Het logo is opgebouwd uit eenvoudige vormen en kleuren. Groot in contrast en toch een eenheid. Kinderen kunnen het gemakkelijk herkennen en namaken.

De zon is de warme bron van het leven. De stralen van de zon kan een groep voorstellen, maar ook iedereen die met school te maken heeft: kind, ouder of leerkracht.

Diezelfde zon ploegt zich een weg door de Akker en werkt de aarde (boven de basis) los voor vruchtbaar denken, beleven, ontdekken.

De stevige  A van de ‘A’kker is tegelijkertijd het gebouw van de school. Veiligheid voor elk kind en leerkracht. Het verbindingsblokje naast een ‘geborgen’ straal ook bouwmateriaal voor kennis en vaardigheden.

Het woord ‘Basisschool’ staat stevig en in rechte lijn onder de losgewoelde aarde, met enigszins speelse karakters (letters).

Er zit wat spanning in het torsen van het gewicht van de elementen erboven. Onderwijs in beweging.